Hva gjør osteopaten?

Etter en god samtale om graviditeten, fødselen og barnets liv til nå, undersøker vi barnet forsiktig og grundig- både med aldersavhengige nevrologisk og osteopatisk undersøkelse av hele kroppen. Avhengig fra hva vi finner, forklarer vi funnene til foreldrene og foreslår en behandlingsplan. Etter at vi har fått samtykket av foreldrene, behandler vi barnets spenninger med skånsom og trygt osteopati.

Hva vil du se?

Denne manuelle behandlingsformen bruker veldig milde trykk. Behandlingen er veldig fokusert og barn responderer raskt. Vi jobber alltid med hele kroppen- spesielt hos spedbarn. Barna blir roligere jo mer kroppen deres er avslappet.

Osteopat Stephanie behandler barn - og de fleste barn elsker å komme til behandlingen!
Barneosteopaten Stephanie hjelper denne jenten med smerter ved tannfrembrudd og tungebåndsproblemer
Typiske barneplager:
Kraniosakrale terapi for barn i Kristiansand, kraniosakral osteopati for barn kristiansand, Kristiansand kraniosakral osteopati for barn, spedbarn kraniosakral osteopati på Sørlandet.
Eldre barna

Når barna vokser opp, oppsøker de oss mindre for søvnproblemer, gråting, luftsmerter eller ammeproblemer, men for hjelp med idrettsskader, lekeplasser-uhell, hodepiner, ryggplager, magesmerter og nakkesmerter.

Alle disse problemene kan være verre hos barna med forsinkete sosiale, motoriske og språklige milepæler. Dette er en av grunnene hvorfor det er så givende å hjelpe barn med cerebral parese, autisme, Down´s syndrom og andre genetiske varianter. Gjør livet deres litt lettere, gjennom avslapping av travle lille kropper, så at det kan fokusere på viktigere ting!

Med eldre barn begynner vi å bruke mer av de tradisjonelle osteopatiske teknikker ved siden av skånsom kranielle osteopati som vi anvender mest med spedbarn og det minste: Mye mer tøying, artikulasjon, massage og hjemmeøvelser- alltid tilpasset til barnas nåværende individuelle behov.